رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
تقویت روابط عمومی در دستور کار دانشگاه قرار دارد

20 مهر 1394
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تقویت روابط عمومی در کنار توسعه مراکز ارایه خدمات بهداشتی درمانی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

دکتر علیرضا رئیسی در نشست هم‌اندیشی رابطین روابط عمومی دانشگاه، اضافه‌کرد: تجهیز روابط عمومی از لحاظ فنی و تقویت بنیه علمی از اولویت‌های روابط عمومی است اما داشتن انگیزه و مدیریت جهادی به انسان این انگیزه را می‌دهد با کمترین امکانات بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.
وی افزود: دراجرای طرح تحول نظام سلامت اتفاقات خوبی در حوزه سلامت کشور افتاده است که می‌بایست با دقت و به‌صورت تخصصی تهیه و در اختیار اذهان عمومی قرار گیرند.
این مقام مسئول تصریح‌کرد: کیفیت خبر از اهمیت خاصی برخوردار است و نیاز نیست خبرنگار در تمام زمینه‌ها تخصص داشته باشد بلکه باید نگارش خبر را به خوبی بداند و در هنگام لزوم از مشاوران متخصص در زمینه مربوطه استفاده نماید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: خبر جایگاه ویژه‌ای دارد اما تمام کار روابط عمومی تهیه و نشر اخبار نیست و باید برای راهبرد صحیح برنامه عملیاتی موجود باشد و با برقراری ارتباط مؤثر با پزشکان و متخصصان ارتباط برقرار کنند و فعالیت‌های بهداشتی درمانی را به اطلاع مردم برسانند.

روابط‌عمومی‌ها باید علم و اطلاعات کافی رسانه‌های نوین را داشته باشند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با گسترش شبکه‌های اجتماعی سرعت و حجم انتقال اطلاعات بیشتر شده و این اطلاعات و فضای آزاد رسانه‌ای فرصت و تهدیدهایی را به همراه دارد که باید روابط عمومی‌ها علم و اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشند.
دکتر علیرضا رئیسی افزود: در گذشته مردم برای دریافت اطلاعات منتظر چاپ روزنامه‌ها، مجلات و سایر نشریاتی می‌شدند که ممکن بود خبری مربوط به مدتی پیش بود اما امروزه خبرها توسط افراد غیرحرفه‌ای در کسری از ثانیه منتشر می‌شود که این از تهدیدهای رسانه‌های نوین است.
وی تصریح‌کرد: روابط عمومی پل ارتباطی بین ارایه‌ و دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی درمانی هستند که این پل ارتباطی باید برای هر دو طرف اعتماد و اعتبار داشته باشد، تهیه و درج دقیق و علمی اخبار و اطلاعات یکی از مهم‌ترین کارها برای جلب اعتبار است.
این مقام مسئول خاطر نشان‌کرد: پاسخگویی نیز موجب جلب اعتماد است و پاسخگویی دقیق، شفاف و به موقع می‌تواند موجب اعتماد سازی شود.
وی در پایان گفت: هوشیاری، تیزبینی، موقعیت‌شناسی و توانایی تحلیل شرایط موجود از جمله مسایلی هستند باید در اطلاع‌رسانی‌ها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ کدخبر- 1022

کلمات کلیدی:
روابط.عمومی     دکتر.رئیسی     توسعه     هم‌اندیشی    

تاریخ بروز رسانی:   20 مهر 1394

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر



ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >